2021. szeptember 26., vasárnap

A nagy sportválasztó

 

Nálunk nagyabból 2 évvel ezelőtt fogalmazódott meg az a gondolat, hogy Bencének sportolnia kell. Ezzel egy időben találkoztam először Szekeres Ákos nevével. Egy Tv műsorban láttam, ahol arról mesélt, hogy SNI gyerekeket oktat Brazil Ji Jitsura /Judora. Már akkor szimpatikus volt, de akkor Bence még csak négy éves volt és elméletben öt hat év az alsó korhatár.

Idén májusban indult egy új csoportja. Kis létszámú SNI gyerekek vannak vegyesen. Szombaton 11-12 van az edzés Budaörsön. Vegyes korcsoport.

Az első alkalmat egy telefonos beszélgetés előzte meg, ahol természetesen elhangozott a kötelező kérdés. Mennyire „irányíthatóJ Nekem az őszinte válaszom, hogy semennyire.

Ákostól az a válasz érkezett rendben próbáljuk meg. Nekem már ez abszolút pozitív csalódás volt. Sok esetben már a telefon vagy email váltás után közölték, hogy nem ezt a foglalkozást keressük.

Az első órán bent lehettünk. Én nagyon fontosnak tartom elmondani, hogy az egy óra az valóban hatvan percet jelentJ Az első alkalom nem ment zökkenő mentesen. Az gondoltuk a férjemmel, hogy na, ide se jöhetünk többet….. de annyival zártuk az edzés végét, hogy „lesz vele meló bőven, de gyertek”

Azóta járunk…..

Ákos egy csupaszív ember. Nagyon jól bánik a gyerekekkel. A gyerekek nagyon szeretik. Van egy segítője is Zsóka néni. Van egy saját köszönésük, amit Bence nagyon szeret.

A gyerekek játékosan tanulnak mindent. Esés, önvédelem,mozgásfejlesztés. A szülők nincsenek bent, de ha a gyerkőc szeretné nem gond. Amit én láttok, mióta járunk. Rengeteget javult a mozgása, szem kéz kordinációja, a csoporttal már sokkal jobban együtt tud haladni, javulta a figyelme, tovább képes koncentrálni. A gyerekek „küzdenek” is egymással. Akit zavar, hogy más hozzáér vagy megérint, azokat a feladatokat nem csinálj, addig a helyén ülhet szépen.

Nálunk pl a ruha volt a probléma. Egyszerűen nem tudja magán elviselni a judo ruhát, de ebből sincs gond. Lehetnek olyan ruhában, ami számukra kényelmes.

Nyáron pedig tart SNI gyerekeknek tábort. Ezt mi még nem mertük bevállalni.


Én mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy legalább egyszer próbálják ki. Bence azóta rengeteg élménnyel gazdagodott. Hiszen milyen nagy öröm egy hatévesnek úgy hazaérkeznie, hogy ő bizony „legyőzte” Ákos bácsit. A gyerekek is irtó helyesek. Segítik, bíztatják egymást.

A végére a legfontosabb:  Végre egy hely ahol elfáradJ




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pál Ferenc: Ami igazán számít

Annyi infom volt régen Pál Feriről, hogy pap és mentálhigiénés szakember. Nekem önmagában már ez a két dolog is ellentmond, így nem mondhatn...