2022. január 9., vasárnap

Agatha Christie: Tíz kicsi néger

A várólistám csökkentésének első könyvekét Agatha Christie egyik leghíresebb krimijét választottam. A könyv azért is került fel a listára, mert még 2020-ban elhatároztam, hogy 2025-re elolvasom az író teljes életmű sorozatát. A tavalyi évben nem sikerült túl sok AC olvasnom, így egy kicsit bele kell húznom, hogy teljesüljön a tervem:) Idén szeretnék havi 1-2 Christie-t olvasni.

 

Fülszöveg:

 

Tíz egymásnak ismeretlen ember meghívást kap egy pazar villába. A villa egy sziklás, elhagyatott szigeten áll, amely sziget néger fejhez hasonlít, arról kapta a nevét is. A villa titokzatos tulajdonosáról mindenféle pletykák keringenek. A vendégek, bár valamennyiük múltjában van valami, amit legszívesebben elfelejtenének, reménykedve és örömmel érkeznek meg egy pompás nyári estén a sziklás öbölbe. A tulajdonos azonban nincs sehol… A felhőtlennek ígérkező napokat egyre félelmetesebb események árnyékolják be. A sziget látogatóit a különös fordulatok hatására hatalmába keríti a rettegés. Tízen érkeznek. Hányan távoznak?
A bűnügyi regény koronázatlan királynőjének talán legjobb, leghíresebb művét tartja kezében az olvasó.

 


 


Christie-t én bármikor tudok olvasni vagy újraolvasni. Most épp azon gondolkodom, ha még élne vajon milyen zseniális történeteket írna nekünk.A tíz kicsi néger kitörölhetetlenül beleég az ember elméjébe, Számomra ez a tökéletes krimi.

 

"Vannak gaztettek, amelyeket nem lehet rábizonyítani azokra, akik elkövették."


 Zseniális! Nem találok szavakat, egyik csavar a másik után! Próbáltam  találgatni, hogy ki lehet a gyilkos, de persze a közelében sem jártam a dolognak. A vers nagyon nyomasztó volt, kicsit beteges, hogy egy régi gyermekmondóka adta az ötletet a gyilkosságoknak, ezért én végig biztos voltam benne hogy Vera lesz a gyilkos.Az epilógus előtt én már elkönyveltem, hogy soha nem fogom megtudni ki is a gyilkos. De aztán természetesen minden apró részlet a helyére került. Én igen én is azt mondom most már ez a legjobb AC amit valaha olvastam. Nem lehet egyszerűen letenni. Az egyik percen mindenki gyanús utána pedig senki sem.  Végig megmarad az a feszült hangulat és a lezárás. Tökéletes.

 

"Hadd valljam be teljes alázattal: bennem is él a szánandó emberi vágy, hogy mégiscsak megtudja valaki, milyen ügyes voltam…
Ezzel persze eleve feltételezem, hogy a Néger-sziget rejtélye megoldatlan marad."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pál Ferenc: Ami igazán számít

Annyi infom volt régen Pál Feriről, hogy pap és mentálhigiénés szakember. Nekem önmagában már ez a két dolog is ellentmond, így nem mondhatn...