2022. január 7., péntek

Bagolyfióka - Kreatí foglalkoztató


Nagyon szeretjük a színes, kreatív foglalkoztatókat. Bevallom őszintén a karantén ideje alatt óriási feladatlap gyártásba kezdtem itthon, hogy Bence ne unatkozzon. Ez a mánia a mai napig tart, de sokszor már nincs semmi ötletem, hogy milyen új feladattal rukkoljak elő. Nem szeret színezni és az egy kaptafára megoldható feladatokat nagyon hamar megunja. 

Még decmberben véletlenül rábukkantam a BagolyFióka fejlesztőre, mely 5- 8 éves gyerekek fejlesztését segíti. Ezért kezdtem el keresgélni a fejlesztő füzetecskék között. Több félét javasoltak az oviba és a fejlesztők is, de igazán egyik sem hoztam meg a hozzá fűzött reményeket. Nekem pedig sajnos egyre kevesebb időm van, így már nem tudtam olyan változatos ötletekkel előrukkolni. 

A feladatlapok nagyon változatosak. Több fejlesztési területet is érint: finommotorika, figyelem, vizuális észlelés. Nagyon játékos formában tanulhatják, gyakorolhatják a számolást, de sok olyan feladat is van amivel a szókincsüket lehet fejleszteni.

Minden hónap egy adott témát dolgoz fel. A füzetek minden esetben tartalmaznak egy két rövid mesét.


Ezeket olvasás után átlehet beszélni és további feladatokat is ki lehet találni hozzájuk. Mi például a januári számban szereplő A bokaficam című mesét itthon eljátszottuk. Óriási sikere volt a gyerekeknél. 

Nálunk most egészen jól működik a pecsételés/ matrica gyűjtögetés módszer. Minden jól megoldott feladta lapért kap egy pecsétet a lapra, ha összegyűjt 15 kap egy meglepetést. A foglalkoztató kb 20-25 feladatot tartalmaz. Mivel Bence hat éves így még van olyan ami számára túl nehéz, de azért próbálkozik:) Tehát kb ha az egész foglalkoztató füzetet befejezi akkor kap egy meglepetést. Most nálunk épp nagy Marvel őrület van és gyűjti a képregényeket. Szóval most egy szavam sem lehet. Végre valami amivel tudom ösztönözni.

Szülőknek pedig óriási segítség, hogy a lap alján jelölik a feladat nehézségi szintjét. Könnyű, közepesen nehéz és nehéz. Ezenkívül minden feladat alján leírják, hogy az adott feladat épp milyen területet fejleszt.


 

Tényleg nagyon szuper foglalkoztató. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pál Ferenc: Ami igazán számít

Annyi infom volt régen Pál Feriről, hogy pap és mentálhigiénés szakember. Nekem önmagában már ez a két dolog is ellentmond, így nem mondhatn...